Interviews

Interview mit Maximilian Mayer

Kulturaspekte

Wer schon einmal eine Produktion der letzten Zeit im Staatstheater am Gärtnerplatz in München gesehen hat, der hat vermutlich auch den jungen Maximilian Mayer darin erlebt. In der Saison 2018/19 wird er u.a in „Cosi fan tutte“, „Die lustige Witwe“, „Die Zauberflöte“, „Im weißen Rössl“ oder „My fair lady“ auf der Bühne stehen. Seit der Saison 2016/2017 ist der Tenor fixes Ensemblemitglied und darf meist in Opern, aber auch Musicals oder Operetten das Publikum mit seiner wunderbaren Stimme verzaubern.

Weiterlesen

Team Spirit, The Importance Of Good Looks, And Singing Tauber Roles: A Conversation With Tenor Maximilian Mayer

Operetta Research Center

If you’re following the Operetta Research Center news feeds you will have heard of tenor Maximilian Mayer before: he was the star attraction in the recent Der tapfere Soldat at Gätnerplatz Theater in Munich. He brought a fresh and youthful energy to the genre that has already infiltrated operetta in Berlin, but not in Bavaria. So obviously we wanted to find out more about this young and rising singer who studied at the Musical Lyceum of Regensburg Cathedral Choir (Regensburger Domspatzen) and with Peter Edelmann at the University of Music and Performing Arts in Vienna. Maximilian Mayer won a first prize in the musicals, operetta and Viennese Lied category at the Heinrich Strecker Competition and sang Alfred in Die Fledermaus at Schlosstheater Schönbrunn. In 2015 he was cast in Leo Fall’s Der fidele Bauer at Baden Stadttheater as Vincenz. At Gärtnerplatz Theater he made his debut in 2015 as Valentin in Hervé’s Dr. Faust junior (Le petit Faust). Since the 2016/2017 season he is a member of the solo ensemble there, appearing as Simon Zelotes (Jesus Christ Superstar), Camille de Rossilon (Die lustige Witwe), Toni Schlumberger (Die Zirkusprinzessin) and Tamino (Zauberflöte). Here’s what he – as a former rock singer – has to say about operetta and having to live with comparisons with Richard Tauber and Fritz Wunderlich.

Weiterlesen

Ohrwürmer, CanCan und Wiener Schmäh

crescendo

Im Oktober 2017 öffnete das Münchner Gärtnerplatztheater nach fünfjährigem Umbau wieder seine frisch renovierten Pforten. Wir sprachen mit der Grande Dame des Hauses, Gisela Ehrensperger, und Newcomer Maximilian Mayer.

Weiterlesen

Termine

der kommenden Spielzeiten

Jetzt nachlesen

Kritiken

über Maximilian Mayer

Jetzt nachlesen

Cookies erleichtern die Bereitstellung unserer Dienste. Mit der Nutzung unserer Dienste erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden.
Weitere Informationen Ok Ablehnen